Wycieczki do Gdańska, Sopotu, Malborka, Torunia

Po nocnym przejeździe autokarem, zjedzeniu śniadania w naszym schronisku młodzieżowym, rozpoczęliśmy zwiedzanie od Westerplatte,wraz z przewodnikiem panem Darkiem, który wspaniale opowiadał o tych tragicznych walkach garstki Polaków,  tam też zapaliliśmy symboliczne znicze na grobach naszych bohaterów. Później zwiedzaliśmy starówkę, kościół Mariacki, z jego wysokiej ponad 80-metrowej wieży podziwialiśmy panoramę Gdańska, kolejne zwiedzane obiekty to: nadbrzeże starego portu, słynny dźwig załadunkowy, fontanna Neptuna, Dwór Artusa, Poczta Gdańska… wieczorem grupa chętnych 11 uczniów wraz panią Krakowiak-Gładki udała się na Bursztynowy Stadion Lechii Gdańsk.

Dzięki naszym namolnym prośbom udało nam się dostać na samą murawę, a nawet zasiąść w ławkach zawodników rezerwowych.

Drugiego dnia wycieczki znaleźliśmy się na słynnym sopockim molo, gdzie w promieniach słonecznych mogliśmy nieco poleniuchować, pospacerować, pozbierać liczne muszle na plaży.

Następnie udaliśmy się do zamku krzyżackiego w Malborku, tu nasz przewodnik ciekawie opowiadał nam o  historii walk Polaków z Krzyżakami, mogliśmy podziwiać ten największy zamek ceglany w Europie, wciąż poddawany pieczołowitej restauracji.

Trzeci dzień wycieczki to Toruń, gdzie zwiedziliśmy rodzinny Dom naszego najwybitniejszego astronoma Mikołaja Kopernika, znaczne fragmenty fortyfikacji z dobrze zachowanymi spichlerzami, bramami, wreszcie doskonale zabezpieczone ruiny zamku krzyżackiego, wraz z piwnicami. Potem jeszcze Starówka Toruńska, pomnik Kopernika, a całość dopełniła nam wizyta w Planetarium na filmie pt. Makro-kosmos, dzięki czemu mogliśmy się przenieść w odległe przestrzenie… do domu wróciliśmy  zmęczeni  ale zadowoleni, pełni wrażeń.