Wycieczka do Warszawy

W dniach od 30 września do 2 października 2013 r. uczniowie klasy 2TO i 2TME pojechali pod opieką p. Alicji Krakowiak-Gładki oraz p. Renaty Grzybowskiej na wycieczkę do Warszawy.

Z Wrocławia wyjechaliśmy o godzinie 23:15 pociągiem Intercity. Zbiórka miała miejsce na Dworcu Głównym pod tablicami świetlnymi o godzinie 22:45.
W pierwszym dniu, po przybyciu do stolicy, pojechaliśmy do Hostelu, gdzie zjedliśmy obfite śniadanie i udaliśmy się na krótki odpoczynek. Zwiedziliśmy kolejno:

• Starówkę Warszawską, Barbakan i fragmenty fortyfikacji,
  • pomnik Powstańca Warszawy,
  • kościół Świętego Krzyża, w którym znajduje się serce Fryderyka Chopina,
  • Krakowskie Przedmieście, obok pałacu Prezydenckiego,
  • Pałacyk Królewski w Łazienkach,
  • Park w Łazienkach z pomnikiem Fryderyka Chopina,
  • Pałac Królewski w Wilanowie.

Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy od wizyty w Centrum Kulturalnym Copernicus, w którym nie było zakazu „nie dotykać”. Jak wiemy, Centrum jest jedną z najnowocześniejszych europejskich instytucji ukazujących związek nauki z kulturą i codziennością. Oferuje kilkaset interaktywnych eksponatów umieszczonych w sześciu tematycznych galeriach:

• Świat w ruchu (tutaj można poznać zasady rozchodzenia się fal dźwiękowych i świetlnych, samodzielnie wyprodukować prąd elektryczny, przyjrzeć się powstawaniu tornada oraz przeżyć trzęsienie ziemi)
  • Człowiek i środowisko (to wystawa dla wszystkich, którzy chcą zajrzeć w głąb swojego organizmu, a także dowiedzieć się, skąd się bierze woda w kranie i prąd w gniazdku),
  • Strefa światła (zainteresuje wszystkich domorosłych detektywów, pragnących przekonać się, jak bardzo mogą nas oszukać nasze własne oczy),
  • Korzenie cywilizacji (tutaj można wybudować most według projektu Leonarda da Vinci, poprowadzić wykopaliska, używając robotów, odczytać naskalne malowidła i zagrać na laserowej harfie),
  • Bzzz! (to wystawa, dzięki której spełnić można marzenie o byciu ptakiem lub owadem i zajrzeć do kryjówek małych polnych zwierząt),
  • RE: generacja (galeria podzielona jest na cztery strefy:

–        Ja (psychologia i życie wewnętrzne),

–        Ja-Ty (relacja dwóch osób, partnerstwo, przyjaźń, miłość, zależność między człowiekiem a nowymi technologiami),

–        Ja-My-Oni (relacje między jednostką a grupą oraz między grupami, zjawiska społeczne),

–        Ja-Świat (jaki wpływ ma na nas współczesny świat i jak my wpływamy na niego). Przeznaczona jest dla tych, którzy chcą poznać siebie i swoje emocje).

Po 4 godzinach samodzielnego zwiedzania chętnie poszliśmy na obiad, który zjedliśmy z apetytem. Po nabraniu sił udaliśmy się w stronę placu Zamkowego z Kolumną Zygmunta, gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadzała nas po Zamku Królewskim.
Pod koniec dnia mieliśmy okazję pojeździć warszawskim metrem oraz pochodzić po Złotych Tarasach w Warszawie.
W ostatnim dniu wycieczki udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, które dokumentuje jedno z najtragiczniejszych wydarzeń historii polskiej stolicy. Stamtąd pojechaliśmy na Cmentarz Powązkowski, gdzie zapaliliśmy znicze na grobach żołnierzy i kapelanów.
Cała wycieczka była bardzo udana. Każdy dobrze się bawił i zdobywał wiedzę, a do domu wróciliśmy zmęczeni, jednak bardzo zadowoleni, bo pełni wrażeń.