Program rozwoju szkoły 2013-2014
Lp. |
Wnioski z nadzoru pedagogicznego oraz ewaluacji z poprzedniego roku szkolnego |
Zadanie do wykonania |
Odpowiedzialny za |
Termin real. zad. |
Sposób ewaluacji |
Kryteria sukcesu |
|
realizację |
ewaluację |
||||||
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 |
W nowym roku szkolnym zainicjować powstanie nowych kół zainteresowań, zgodnie z sugestiami młodzieży
|
1.Przeprowadzić badanie ankietowe na temat preferencji uczniów dot. kół zainteresowań |
Wychowawcy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Ankieta
|
Uczniowie chętnie uczęszczają na oferowane zajęcia pozalekcyjne. |
|
2.Powstanie kół zainteresowań zgodnych z potrzebami uczniów. |
Dyrektor szkoły
|
Lista kół
|
|||||
3.Monitorowanie działalności powstałych kół
|
Prowadzący koła |
Analiza dzienników pozalekcyjnych, Badanie ankietowe uczniów pod koniec roku szkolnego |
|||||
2 |
Zaktywizować młodzież do jeszcze większego udziału w zajęciach pozalekcyjnych
|
1.Przekazanie informacji o kołach zainteresowań na lekcjach wychowawczych oraz na stronie internetowej |
Wychowawcy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
wrzesień |
Sprawdzenie zapisów w dziennikach oraz strony internetowej |
Wszyscy uczniowie są poinformowani o tym jakie koła funkcjonują w szkole, kto prowadzi i jakie kompetencje mogą rozwijać na zajęciach pozalekcyjnych |
3 |
Zaangażować większą liczbę uczniów w działalność SU
|
1.Zaktywizowanie SU oraz samorządy klasowe |
Opiekun Su oraz wychowawcy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Cały rok |
Analiza działalności SU oraz samorządów klasowych |
Samorząd Uczniowski ma ciekawy plan pracy, który realizuje. Duża liczba uczniów jest angażowana w działalność SU |
4 |
Konsekwentne pociąganie do odpowiedzialności uczniów którzy palą papierosy łącznie z tymi uczniami którzy palą e-papierosy na terenie szkoły, co staje się coraz częstszym zjawiskiem. |
1.Zawiadamianie rodziców uczniów niepełnoletnich o tym, że ich dzieci palą papierosy |
Wychowawcy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Cały rok
|
Informacja od wychowawcy na temat ilości zawiadomień rodziców |
Jest zauważalne zmniejszenie ilości palących na terenie szkoły |
1.Zwracanie uwagi na uczniów palących |
Wszyscy nauczyciele
|
Cały rok
|
Obserwacja zachowania nauczycieli
|
||||
2.W szczególnych przypadkach kierowanie na leczenie do punktu leczenia nikotynizmu |
Wychowawcy, Pedagodzy
|
Cały rok
|
Liczba osób skierowanych na leczenie i ich skuteczność |
||||
3.Współpraca ze Strażą Miejską |
wicedyrektorzy |
Cały rok |
Informacja dot. wizyt Straży Miejskiej
|
||||
5 |
Wprowadzenie do statutu szkoły (paragraf 41 i 42) zakaz palenia e-papierosów
|
Wprowadzenie do Statutu zapisu
|
wicedyrektor |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
wrzesień |
|
Jest zapis w statucie |
6 |
Obowiązkowo realizować i przypominać na lekcjach wychowawczych tematu o sposobach ogłaszania oraz zasad zachowania się w sytuacji ogłoszenia alarmu oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych w szkole.
|
1.Przygotowanie przez Inspektora BHP informacji nt. sytuacji alarmowych i dróg ewakuacyjnych |
Inspektor BHP
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru
|
Październik
|
Analiza dokumentu
|
Uczniowie nabyli umiejętność reagowania w sytuacji alarmowej |
2.Przeprowadzenie lekcji wychowawczych |
Wychowawcy
|
Październik
|
Analiza zapisów w dziennikach
|
||||
3.Przeprowadzenie próbnej ewakuacji |
Dyrektor |
Październik |
Obserwacja przebiegu próbnej ewakuacji
|
||||
7 |
Realizowanie na godzinach wychowawczych scenariusza zajęć na temat uzależnienia od alkoholu oraz narkotyków
|
1.Przygotowanie i udostępnienie zainteresowanym wychowawcom scenariusza zajęć |
Pedagodzy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Cały rok
|
Scenariusz lekcji
|
Uczniowie całej szkoły otrzymali wiedzę dot. szkodliwości używania środków psychoaktywnych oraz zagrożeń zw. |
2.Przeprowadzenie zajęć dot. uzależnień zgodnie |
Wychowawcy, pedagodzy
|
Cały rok
|
Analiza zapisów w dziennikach
|
||||
3.Realizowanie programów profilaktycznych |
Pedagodzy
|
Cały rok
|
Analiza zapisów w dziennikach |
||||
4.Przeprowadzenie badań nt. skali uzależnień. Wprowadzenie zmian w programie Profilaktyki szkoły – powołanie zespołu ds. Programu Profilaktyki |
Pedagodzy we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną |
Luty 2014 |
Analiza badań Analiza nowego Programu Profilaktyki
|
||||
8 |
Stosować istniejące procedury bezpieczeństwa. |
1.Wywieszenie w pokojach nauczycielskich wszystkich obowiązujących procedur |
Wicedyrektor
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Wrzesień
|
Sprawdzenie, czy procedury są wywieszone w widocznym miejscu. |
Wszyscy nauczyciele znają zapisu i ich przestrzegają |
2.Nauczyciele w sytuacjach opisanych w procedurach reagują zgodnie |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Badanie ankietowe
|
||||
9 |
Dostosować programy nauczania do możliwości uczniów(kl.I), realizując wymagania ogólne oraz umiejętności i wymagania szczegółowe zawarte
|
1.Diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów klas I |
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
wrzesień |
Analiza dokumentacji zespołów i indywidualnych nauczycieli
|
Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości, prowadzona jest praca nad wyrównywaniem zaniedbań dydaktycznych |
2.Opracowanie programów poprawy jakości kształcenia
|
Wszyscy nauczyciele |
wrzesień |
Analiza skuteczności pomocy psychologiczno- pedagogicznej |
||||
3.Objęcie uczniów tego wymagających, pomocą psychologiczno-pedagogiczną |
Wychowawcy, pedagodzy |
wrzesień |
|||||
10 |
Doskonalić działania szkoły dot. Pomocy psychologicznej
|
1.Kierowanie pomocy do uczniów tego wymagających. |
Wychowawcy pedagodzy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru
|
Cały rok |
Analiza dokumentacji dot. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Uczniowie otrzymują wsparcie psychologiczno- pedagogiczne, które pozwala eliminować zaniedbania dydaktyczne oraz pozwalające im na pokonywaniu problemów emocjonalnych |
2.Korzystanie z pomocy placówek psychologiczno pedagogicznych i doradztwa zawodowego w szczególnych przypadkach |
|
|
Liczba uczniów skierowanych do placówek wspomagających szkołę oraz zebranie informacji nt. tego czego dotyczyła pomoc i jaka była jej skuteczność |
||||
11 |
Przeanalizować i wprowadzić zmiany w programie pracy z uczniem zdolnym.
|
1.Powołanie Zespołu ds. programu pracy z uczniem zdolnym |
Zespół ds. zmiany programu pracy z uczniem zdolnym |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Wrzesień
|
Analiza programu Analiza sukcesów uczniów |
Szkoła posiada program pracy z uczniem zdolnym, dzięki, któremu uczniowie osiągają sukcesy w konkursach |
2.Przygotowanie
|
Listopad |
||||||
12 |
Przeanalizować przyczyny ocen niedostatecznych z matematyki i historii i wprowadzić zmiany w metodach nauczania ( ew. pomoc metodyka)
|
1.Analiza przyczyn dużej ilości ocen niedostatecznych 2.Opracowanie programu poprawiającego jakość kształcenia z ww. przedmiotów. |
Nauczyciele matematyki |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
październik |
Analiza raportu nauczycieli Analiza wyników nauczania |
Ilość ocen niedostatecznych się jest mniejsza |
………………………………
(pieczęć i podpis Dyrektora)
Lp. |
Wnioski z nadzoru pedagogicznego oraz ewaluacji z poprzedniego roku szkolnego |
Zadanie do wykonania |
Odpowiedzialny za |
Termin real. zad. |
Sposób ewaluacji |
Kryteria sukcesu |
|
realizację |
ewaluację |
||||||
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 |
W nowym roku szkolnym zainicjować powstanie nowych kół zainteresowań, zgodnie z sugestiami młodzieży
|
1.Przeprowadzić badanie ankietowe na temat preferencji uczniów dot. kół zainteresowań |
Wychowawcy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Ankieta
|
Uczniowie chętnie uczęszczają na oferowane zajęcia pozalekcyjne. |
|
2.Powstanie kół zainteresowań zgodnych z potrzebami uczniów. |
Dyrektor szkoły
|
Lista kół
|
|||||
3.Monitorowanie działalności powstałych kół
|
Prowadzący koła |
Analiza dzienników pozalekcyjnych, Badanie ankietowe uczniów pod koniec roku szkolnego |
|||||
2 |
Zaktywizować młodzież do jeszcze większego udziału w zajęciach pozalekcyjnych
|
1.Przekazanie informacji o kołach zainteresowań na lekcjach wychowawczych oraz na stronie internetowej |
Wychowawcy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
wrzesień |
Sprawdzenie zapisów w dziennikach oraz strony internetowej |
Wszyscy uczniowie są poinformowani o tym jakie koła funkcjonują w szkole, kto prowadzi i jakie kompetencje mogą rozwijać na zajęciach pozalekcyjnych |
3 |
Zaangażować większą liczbę uczniów w działalność SU
|
1.Zaktywizowanie SU oraz samorządy klasowe |
Opiekun Su oraz wychowawcy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Cały rok |
Analiza działalności SU oraz samorządów klasowych |
Samorząd Uczniowski ma ciekawy plan pracy, który realizuje. Duża liczba uczniów jest angażowana w działalność SU |
4 |
Konsekwentne pociąganie do odpowiedzialności uczniów którzy palą papierosy łącznie z tymi uczniami którzy palą e-papierosy na terenie szkoły, co staje się coraz częstszym zjawiskiem. |
1.Zawiadamianie rodziców uczniów niepełnoletnich o tym, że ich dzieci palą papierosy |
Wychowawcy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Cały rok
|
Informacja od wychowawcy na temat ilości zawiadomień rodziców |
Jest zauważalne zmniejszenie ilości palących na terenie szkoły |
1.Zwracanie uwagi na uczniów palących |
Wszyscy nauczyciele
|
Cały rok
|
Obserwacja zachowania nauczycieli
|
||||
2.W szczególnych przypadkach kierowanie na leczenie do punktu leczenia nikotynizmu |
Wychowawcy, Pedagodzy
|
Cały rok
|
Liczba osób skierowanych na leczenie i ich skuteczność |
||||
3.Współpraca ze Strażą Miejską |
wicedyrektorzy |
Cały rok |
Informacja dot. wizyt Straży Miejskiej
|
||||
5 |
Wprowadzenie do statutu szkoły (paragraf 41 i 42) zakaz palenia e-papierosów
|
Wprowadzenie do Statutu zapisu
|
wicedyrektor |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
wrzesień |
|
Jest zapis w statucie |
6 |
Obowiązkowo realizować i przypominać na lekcjach wychowawczych tematu o sposobach ogłaszania oraz zasad zachowania się w sytuacji ogłoszenia alarmu oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych w szkole.
|
1.Przygotowanie przez Inspektora BHP informacji nt. sytuacji alarmowych i dróg ewakuacyjnych |
Inspektor BHP
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru
|
Październik
|
Analiza dokumentu
|
Uczniowie nabyli umiejętność reagowania w sytuacji alarmowej |
2.Przeprowadzenie lekcji wychowawczych |
Wychowawcy
|
Październik
|
Analiza zapisów w dziennikach
|
||||
3.Przeprowadzenie próbnej ewakuacji |
Dyrektor |
Październik |
Obserwacja przebiegu próbnej ewakuacji
|
||||
7 |
Realizowanie na godzinach wychowawczych scenariusza zajęć na temat uzależnienia od alkoholu oraz narkotyków
|
1.Przygotowanie i udostępnienie zainteresowanym wychowawcom scenariusza zajęć |
Pedagodzy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Cały rok
|
Scenariusz lekcji
|
Uczniowie całej szkoły otrzymali wiedzę dot. szkodliwości używania środków psychoaktywnych oraz zagrożeń zw. |
2.Przeprowadzenie zajęć dot. uzależnień zgodnie |
Wychowawcy, pedagodzy
|
Cały rok
|
Analiza zapisów w dziennikach
|
||||
3.Realizowanie programów profilaktycznych |
Pedagodzy
|
Cały rok
|
Analiza zapisów w dziennikach |
||||
4.Przeprowadzenie badań nt. skali uzależnień. Wprowadzenie zmian w programie Profilaktyki szkoły – powołanie zespołu ds. Programu Profilaktyki |
Pedagodzy we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną |
Luty 2014 |
Analiza badań Analiza nowego Programu Profilaktyki
|
||||
8 |
Stosować istniejące procedury bezpieczeństwa. |
1.Wywieszenie w pokojach nauczycielskich wszystkich obowiązujących procedur |
Wicedyrektor
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Wrzesień
|
Sprawdzenie, czy procedury są wywieszone w widocznym miejscu. |
Wszyscy nauczyciele znają zapisu i ich przestrzegają |
2.Nauczyciele w sytuacjach opisanych w procedurach reagują zgodnie |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Badanie ankietowe
|
||||
9 |
Dostosować programy nauczania do możliwości uczniów(kl.I), realizując wymagania ogólne oraz umiejętności i wymagania szczegółowe zawarte
|
1.Diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów klas I |
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
wrzesień |
Analiza dokumentacji zespołów i indywidualnych nauczycieli
|
Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości, prowadzona jest praca nad wyrównywaniem zaniedbań dydaktycznych |
2.Opracowanie programów poprawy jakości kształcenia
|
Wszyscy nauczyciele |
wrzesień |
Analiza skuteczności pomocy psychologiczno- pedagogicznej |
||||
3.Objęcie uczniów tego wymagających, pomocą psychologiczno-pedagogiczną |
Wychowawcy, pedagodzy |
wrzesień |
|||||
10 |
Doskonalić działania szkoły dot. Pomocy psychologicznej
|
1.Kierowanie pomocy do uczniów tego wymagających. |
Wychowawcy pedagodzy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru
|
Cały rok |
Analiza dokumentacji dot. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Uczniowie otrzymują wsparcie psychologiczno- pedagogiczne, które pozwala eliminować zaniedbania dydaktyczne oraz pozwalające im na pokonywaniu problemów emocjonalnych |
2.Korzystanie z pomocy placówek psychologiczno pedagogicznych i doradztwa zawodowego w szczególnych przypadkach |
|
|
Liczba uczniów skierowanych do placówek wspomagających szkołę oraz zebranie informacji nt. tego czego dotyczyła pomoc i jaka była jej skuteczność |
||||
11 |
Przeanalizować i wprowadzić zmiany w programie pracy z uczniem zdolnym.
|
1.Powołanie Zespołu ds. programu pracy z uczniem zdolnym |
Zespół ds. zmiany programu pracy z uczniem zdolnym |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Wrzesień
|
Analiza programu Analiza sukcesów uczniów |
Szkoła posiada program pracy z uczniem zdolnym, dzięki, któremu uczniowie osiągają sukcesy w konkursach |
2.Przygotowanie
|
Listopad |
||||||
12 |
Przeanalizować przyczyny ocen niedostatecznych z matematyki i historii i wprowadzić zmiany w metodach nauczania ( ew. pomoc metodyka)
|
1.Analiza przyczyn dużej ilości ocen niedostatecznych 2.Opracowanie programu poprawiającego jakość kształcenia z ww. przedmiotów. |
Nauczyciele matematyki |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
październik |
Analiza raportu nauczycieli Analiza wyników nauczania |
Ilość ocen niedostatecznych się jest mniejsza |
Program rozwoju
Zespołu Szkół nr 18
we Wrocławiu
na rok szkolny 2013/2014
Lp. |
Wnioski z nadzoru pedagogicznego oraz ewaluacji z poprzedniego roku szkolnego |
Zadanie do wykonania |
Odpowiedzialny za |
Termin real. zad. |
Sposób ewaluacji |
Kryteria sukcesu |
|
realizację |
ewaluację |
||||||
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 |
W nowym roku szkolnym zainicjować powstanie nowych kół zainteresowań, zgodnie z sugestiami młodzieży
|
1.Przeprowadzić badanie ankietowe na temat preferencji uczniów dot. kół zainteresowań |
Wychowawcy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Ankieta
|
Uczniowie chętnie uczęszczają na oferowane zajęcia pozalekcyjne. |
|
2.Powstanie kół zainteresowań zgodnych z potrzebami uczniów. |
Dyrektor szkoły
|
Lista kół
|
|||||
3.Monitorowanie działalności powstałych kół
|
Prowadzący koła |
Analiza dzienników pozalekcyjnych, Badanie ankietowe uczniów pod koniec roku szkolnego |
|||||
2 |
Zaktywizować młodzież do jeszcze większego udziału w zajęciach pozalekcyjnych
|
1.Przekazanie informacji o kołach zainteresowań na lekcjach wychowawczych oraz na stronie internetowej |
Wychowawcy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
wrzesień |
Sprawdzenie zapisów w dziennikach oraz strony internetowej |
Wszyscy uczniowie są poinformowani o tym jakie koła funkcjonują w szkole, kto prowadzi i jakie kompetencje mogą rozwijać na zajęciach pozalekcyjnych |
3 |
Zaangażować większą liczbę uczniów w działalność SU
|
1.Zaktywizowanie SU oraz samorządy klasowe |
Opiekun Su oraz wychowawcy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Cały rok |
Analiza działalności SU oraz samorządów klasowych |
Samorząd Uczniowski ma ciekawy plan pracy, który realizuje. Duża liczba uczniów jest angażowana w działalność SU |
4 |
Konsekwentne pociąganie do odpowiedzialności uczniów którzy palą papierosy łącznie z tymi uczniami którzy palą e-papierosy na terenie szkoły, co staje się coraz częstszym zjawiskiem. |
1.Zawiadamianie rodziców uczniów niepełnoletnich o tym, że ich dzieci palą papierosy |
Wychowawcy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
Cały rok
|
Informacja od wychowawcy na temat ilości zawiadomień rodziców |
Jest zauważalne zmniejszenie ilości palących na terenie szkoły |
1.Zwracanie uwagi na uczniów palących |
Wszyscy nauczyciele
|
Cały rok
|
Obserwacja zachowania nauczycieli
|
||||
2.W szczególnych przypadkach kierowanie na leczenie do punktu leczenia nikotynizmu |
Wychowawcy, Pedagodzy
|
Cały rok
|
Liczba osób skierowanych na leczenie i ich skuteczność |
||||
3.Współpraca ze Strażą Miejską |
wicedyrektorzy |
Cały rok |
Informacja dot. wizyt Straży Miejskiej
|
||||
5 |
Wprowadzenie do statutu szkoły (paragraf 41 i 42) zakaz palenia e-papierosów
|
Wprowadzenie do Statutu zapisu
|
wicedyrektor |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru |
wrzesień |
|
Jest zapis w statucie |
6 |
Obowiązkowo realizować i przypominać na lekcjach wychowawczych tematu o sposobach ogłaszania oraz zasad zachowania się w sytuacji ogłoszenia alarmu oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych w szkole.
|
1.Przygotowanie przez Inspektora BHP informacji nt. sytuacji alarmowych i dróg ewakuacyjnych |
Inspektor BHP
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru
|
Październik
|
Analiza dokumentu
|
Uczniowie nabyli umiejętność reagowania w sytuacji alarmowej |
2.Przeprowadzenie lekcji wychowawczych |
Wychowawcy
|
Październik
|
Analiza zapisów w dziennikach
|
||||
3.Przeprowadzenie próbnej ewakuacji |
Dyrektor |
Październik |
Obserwacja przebiegu próbnej ewakuacji
|
||||
7 |
Realizowanie na godzinach wychowawczych scenariusza zajęć na temat uzależnienia od alkoholu oraz narkotyków
|
1.Przygotowanie i udostępnienie zainteresowanym wychowawcom scenariusza zajęć |
Pedagodzy
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Cały rok
|
Scenariusz lekcji
|
Uczniowie całej szkoły otrzymali wiedzę dot. szkodliwości używania środków psychoaktywnych oraz zagrożeń zw. |
2.Przeprowadzenie zajęć dot. uzależnień zgodnie |
Wychowawcy, pedagodzy
|
Cały rok
|
Analiza zapisów w dziennikach
|
||||
3.Realizowanie programów profilaktycznych |
Pedagodzy
|
Cały rok
|
Analiza zapisów w dziennikach |
||||
4.Przeprowadzenie badań nt. skali uzależnień. Wprowadzenie zmian w programie Profilaktyki szkoły – powołanie zespołu ds. Programu Profilaktyki |
Pedagodzy we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną |
Luty 2014 |
Analiza badań Analiza nowego Programu Profilaktyki
|
||||
8 |
Stosować istniejące procedury bezpieczeństwa. |
1.Wywieszenie w pokojach nauczycielskich wszystkich obowiązujących procedur |
Wicedyrektor
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Wrzesień
|
Sprawdzenie, czy procedury są wywieszone w widocznym miejscu. |
Wszyscy nauczyciele znają zapisu i ich przestrzegają |
2.Nauczyciele w sytuacjach opisanych w procedurach reagują zgodnie |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Badanie ankietowe
|
||||
9 |
Dostosować programy nauczania do możliwości uczniów(kl.I), realizując wymagania ogólne oraz umiejętności i wymagania szczegółowe zawarte
|
1.Diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów klas I |
|
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
wrzesień |
Analiza dokumentacji zespołów i indywidualnych nauczycieli
|
Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości, prowadzona jest praca nad wyrównywaniem zaniedbań dydaktycznych |
2.Opracowanie programów poprawy jakości kształcenia
|
Wszyscy nauczyciele |
wrzesień |
Analiza skuteczności pomocy psychologiczno- pedagogicznej |
||||
3.Objęcie uczniów tego wymagających, pomocą psychologiczno-pedagogiczną |
Wychowawcy, pedagodzy |
wrzesień |
|||||
10 |
Doskonalić działania szkoły dot. Pomocy psychologicznej
|
1.Kierowanie pomocy do uczniów tego wymagających. |
Wychowawcy pedagodzy |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków z nadzoru
|
Cały rok |
Analiza dokumentacji dot. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Uczniowie otrzymują wsparcie psychologiczno- pedagogiczne, które pozwala eliminować zaniedbania dydaktyczne oraz pozwalające im na pokonywaniu problemów emocjonalnych |
2.Korzystanie z pomocy placówek psychologiczno pedagogicznych i doradztwa zawodowego w szczególnych przypadkach |
|
|
Liczba uczniów skierowanych do placówek wspomagających szkołę oraz zebranie informacji nt. tego czego dotyczyła pomoc i jaka była jej skuteczność |
||||
11 |
Przeanalizować i wprowadzić zmiany w programie pracy z uczniem zdolnym.
|
1.Powołanie Zespołu ds. programu pracy z uczniem zdolnym |
Zespół ds. zmiany programu pracy z uczniem zdolnym |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
Wrzesień
|
Analiza programu Analiza sukcesów uczniów |
Szkoła posiada program pracy z uczniem zdolnym, dzięki, któremu uczniowie osiągają sukcesy w konkursach |
2.Przygotowanie
|
Listopad |
||||||
12 |
Przeanalizować przyczyny ocen niedostatecznych z matematyki i historii i wprowadzić zmiany w metodach nauczania ( ew. pomoc metodyka)
|
1.Analiza przyczyn dużej ilości ocen niedostatecznych 2.Opracowanie programu poprawiającego jakość kształcenia z ww. przedmiotów. |
Nauczyciele matematyki |
Zespół ds. monitorowania realizacji wniosków
|
październik |
Analiza raportu nauczycieli Analiza wyników nauczania |
Ilość ocen niedostatecznych się jest mniejsza |
………………………………
(pieczęć i podpis Dyrektora)